STOP YELLING CHALLENGE!

11:24 π.μ.




«Όλα ξεκίνησαν από μία συζήτηση που είχα με τον γιο μου. Του φώναξα για κάτι, το οποίο δε μπορώ να θυμηθώ τώρα, και μου είπε ότι τον τρόμαξα.
Ήξερα εκείνη ακριβώς τη στιγμή ότι έπρεπε να αλλάξω.
Έτσι, προκάλεσα τον εαυτό μου να σταματήσει τις φωνές» (Amanda, blogger*)

Υπάρχουν πολλές τεχνικές που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε για να σταματήσουμε τις φωνές. Επιλέγουμε εκείνες τις τεχνικές που πιστεύουμε ότι ταιριάζουν σε εμάς και τα παιδιά μας και τις δοκιμάζουμε.


#Βγες από το δωμάτιο που βρίσκεται το παιδί και πήγαινε σε άλλο χώρο οπου μπορείς είτε να φωνάξεις για να ξεθυμάνεις είτε απλά για να μετρήσεις μέχρι το 10, να πάρεις βαθιές ανάσες και μετά να επανέλθεις στο δωμάτιο που θα έχεις ηρεμήσει!

#Εκτονώσου σε δραστηριότητες... Κάνε δουλειές, χόρεψε, γυμνάσου, περπάτα!

#Αγκάλιασε το παιδί σου και πες του ότι το αγαπάς... για να το ακούσεις πρωτίστως εσύ! Πάρε βαθιές ανάσες παράλληλα!

#Εξέφρασε το συναίσθημα σου στο παιδί με λόγια. Πες του ότι έχεις θυμώσει, ότι προσπαθείς να μη φωνάξεις και χρειάζεσαι χώρο. Θα ξαφνιαστείς με την αντίδραση του παιδιού σου πιθανά!


Δεν είναι μόνο οι εκρήξεις θυμού των παιδιών που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, είναι και τα tantrums των μαμάδων και των μπαμπάδων. Μαμάδες και μπαμπάδες που ουρλιάζουν και που τις περισσότερες –αν όχι όλες τις- φορές, μόλις περάσει χρόνος το μετανιώνουν. Γυρνάμε λοιπόν τον χρόνο πίσω και προλαμβάνουμε τις εκρήξεις θυμού. Είναι πολλά αυτά που μπορούμε να κάνουμε και πολλή η προσπάθεια που πρέπει να καταβάλουμε. Οι τεχνικές είναι βοηθητικές. Για να γίνουν όμως πραγματικό κτήμα μας και η προσπάθεια εφαρμογής τους να γίνει καθημερινότητα χωρίς σκέψη, οφείλουμε να κοιτάξουμε τους εαυτούς μας βαθιά.
Έχουμε συσσωρευμένο θυμό από το παρελθόν;
Τι κουβαλάμε από τότε που ήμασταν παιδιά;
Η δουλεια μας δεν μας καλύπτει;
Έχουμε προβήματα με τον/την συζυγο ή τους συγγενείς αυτου/ης;
Μήπως λοιπόν ο θυμός είναι απλά και μόνος δικός μας και απλά τον διοχετεύουμε στον πιο εύκολο αποδέκτη, τα παιδιά;
Θυμώνουμε γιατί το παιδί δεν καταλαβαίνει την προπαίδεια ή γιατί έσπασε το ποτήρι;;; Ας σκεφούμε τις αιτίες. Θελει να μην καταλαβαίνει την προπαίδεια ή έσπασε επίτηδες το ποτήρι;;;
Ερωτήματα που αν τα απαντήσουμε θα βρεθούμε ένα βήμα πριν το STOP YELLING CHALLENGE και την κατάκτηση του!

Ας σταματήσουμε λοιπόν τις φωνές και η διαφορά θα είναι αισθητή. Προκαλέστε λοιπόν τον εαυτό σας στο STOP YELLING CHALLENGE και δεν περιμένω βίντεο ως απάντηση αλλά να μας πείτε τι άλλαξε! Τι διαφορετικό συνέβη, πως νοιώσατε, πως ένοιωσε το παιδί σας, πως κύλησε η μέρα.......    ;;;;;;


*H Amanda έχει το μπλόγκ «dirtandboogers». Εδώ και λίγους μήνες ξεκίνησε μία ομάδα με τίτλο THE STOP YELLING CHALLENGE. Γονείς ανταλλάσουν απόψεις και δίνουν τα δικά τους tips!θα την βρείτε εδώ.


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

4 σχόλια

  1. Ανώνυμος25/11/14 12:32

    Πω πω!!! Αναγνώρισα τον εαυτό μου μέσα σε αυτό το κείμενο! Και η αλήθεια είναι ότι πριν φωνάξω προσπαθώ να εφαρμόσω τα περισσότερα από τα παραπάνω! Φυσικά δεν τα καταφέρνω πάντα αλλά νομίζω είμαι σε καλό δρόμο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ανώνυμος2/12/14 13:42

    Eίναι λίγοι οι γονείς που μπορούν κ δεν φωνάζουν .. πολυ λίγοι.. κ εμένα δεν μου αρέσει ΚΑΘΟΛΟΥ να φωνάζω μα όμως κάποιες φορές το κάνω..
    Τους τελευταίους μήνες έχω υοθετήσει κάτι καινούριο.. όταν ο μικρός μου πριγκιπας με νευριάζει απλά του λέω "΄τωρα είμαι πολύ θυμωμένη" . Αυτό τα λέει όλα.. ξέρει πως όταν του πώ έτσι, είμαι πραγματικά πολύ θυμωμένη σχεδόν στα όρια μου. Κ έτσι σταματά όλα λήγουν ήρεμα κ ωραία.. νίωθω μια απιστευτη ικανοποιηση μετά απο λίγο όταν έχώ ηρεμήσει κ καταφερα να το ξεπεράσω χωρίς να του βάλω τις φωνές. Δυστηχώς σαφώς υπάρχουν κ οι φορές που δεν θα κρατηθώ κ θα φωνάξω.. αυτές όμως ευτυχώς είναι πλέον πολύ λίγες..
    Δεν υπάρχει πιο ομορφο πράγμα απο το παιδί μας.. είναι η ζωη μας ΟΛΗ.. μόνο αγάπη θέλουν .. κ αν κάνουν κάτι λάθος ας μην τα μαλλώνουμε.. ούτε εκείνα θέλουν να το κάνουν αυτό.. είναι κάποιο τερταμόριο του εγκεφάλου τους που ακόμα δεν έχει αναπτυχθεί.. ας κάνουμε υπομονή.. κ πολύ συζήτηση.. ο χρόνος θα μας ανταμείψει... Ράνια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον αυτό άρθρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αληθινό και σωστό το κείμενο Γιούλη. Και ναι, συνήθως οι αιτίες που φωνάζουμε στα παιδιά μας ειναι άλλες και όχι εκείνα. Απωθημένα, καταπίεση, νεύρα, κλπ.
    Από τις τεχνικές που μας προτείνεις, προσωπικά υιοθετώ εκείνη με την εκτόνωση σε καθαριότητα και αυτή με την εξέφραση των συναισθημάτων στα παιδιά. Τους λεω δλδ πως είμαι θυμωμένη με αυτό που έκαναν και πραγματικα εχω διαπιστώσει πως το καταλαβαίνουν. Βέβαια αυτό έχει και σχέση με την ηλικία. Τα δικά μου είναι μεγάλα, 8 και 9 ετων.
    Θα μπω να διαβασω και για την ομαδα που μας αναφέρεις.
    Σ'ευχαριστούμε πολύ:)

    ΥΓ Σ'ευχαριστώ για το πολύ όμορφο σχόλιό σου στο μπλογκ μου. Το λάτρεψα! Δεν έχω απαντήσει ακόμα αλλά θα το κάνω άμεσα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Αναγνώστες

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *